Day 126 - Musical 6 – Grease - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu Day 126 - Musical 6 – Grease - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu

Day 126 - Musical 6 – Grease

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

03 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Nou, we moesten dus ongelooflijk haasten om nog op tijd te komen, maar dat waren we wel. We hadden bijzonder mooie plekken. We konden alles heel duidelijk zien! Er was al leuke Rock and Roll muziek op. Dan gat het doek omhoog en komt er een soort balkonnetje van de zijkant. Vince Fontaine staat op het balkonnetje en doet zijn radioshow, WAXX. Als hij weer weg is komen er van beide kanten een balkon. Daar staan Danny en Sandy. Ze zingen allebei een klein stukje van het nummer Sandy, al verandert Sandy haar naar in Danny. Er staan allemaal sterren aan de hemel en het ziet er echt heel cool uit.
Dan komt het nummer Grease, wat de hele cast zingt. Iedereen komt weer bij elkaar na de zomer. Je weet niet waar je kijken moet, want overal gebeuren grappige dingen. Natuurlijk wordt Sandy dan voorgesteld aan de Pink Lady’s en verteld ze over haar zomer, Summer Nights. Dan komt me meest geniale scene in het hele stuk.
Een van de T-bones zit in de kleedkamers van de school. Er staan en paar bankjes en 3 douchehokjes. Hij zit op een bankje met een gitaar. Zijn vrienden willen hem natuurlijk wel horen spelen. Nou, goed dan. Hij begint op zijn gitaar te spelen en het klinkt nergens naar. Dan begint hij er ook nog bij te zingen: F F F F F F G G G G A A A E minour B B B dus je ligt helemaal dubbel, want je denkt, ha ha, hij zingt alleen de noten. Dan gaat hij in een vloeiende beweging van de noten over op: Once there playing on the radio… met een ongelooflijke stem! En dan komt het mooiste:
Uit de douches komen drie knappe dansers die op het nummer dansen in alleen heel klein handdoekje! Nou, daar gingen Sandra en ik eens goed voor zitten. We hadden niet echt veel oog meer voor de rest van de cast. Dan wordt Danny geconfronteerd met Sandy. Ze zijn natuurlijk helemaal door de dolle heen om elkaar weer te zien. Dan pakt Danny zichzelf weer bij elkaar en zegt tegen de rest, euhm weird chick. De rest van het verhaal gaat natuurlijk gewoon hetzelfde, wie kent het niet. Sandy gaat mee naar de pyjamaparty waar Rizzo haar belachelijk maakt. Knicky heeft een auto, die ze willen verbouwen. Sandra en ik deden gezellig mee met de Grease Lighting natuurlijk.
Sandy komt erachter dat Danny eigenlijk een soort player is, die eigenlijk wel achter elke vrouw aanzit. Ze doet mee met de cheerleaders, maar is er niet echt goed in. Dan zitten ze allemaal op een tribune en komt het nummer We Go Together. Heel grappig moment als midden in het nummer Danny net zijn moment wil maken met A Babbabalua a bubbam boom, iedereen zit dan, behalve Eugine, die nog helemaal in het nummer zit en helemaal uit zijn dak gaat. Iedereen lag natuurlijk helemaal dubbel, zelfs de cast. Volgens mij had Danny hem al eerder moeten onderbreken, maar ik zag hem lachen, wat ik ook wel grappig vond.
Dan komt natuurlijk de Dance, waar Danny met Rizzo naartoe gaat. Uiteindelijk danst ze toch met Knicky en wordt hij achtergelaten met Chacha, Knicky’s Date. Ze winnen de danscontest. Ondertussen zie je Sandy op een balkonnetje in pyjama, met een jurk in haar hand. Ze twijfelt of ze wel naar the Dance wil. Op het moment dat Chacha en Danny buiten dansen en zoenen, komt Sandy eraan. Ze lopen weg en Sandy zingt Hopelesly devoted to you. Heel erg mooi gezongen by the way. Dan komt Beautyschool drop out, ook heel erg vet gedaan, met een arrogante Angel.
Dan gaan Sandy en Danny samen naar de Drive In. Sandy heeft Danny nog steeds niet vergeten, maar hij heeft sorry gezegd. Dus geeft hij haar, zijn ring. Dan zoenen ze. Danny wil dan eigenlijk verder gaan, maar weet zich in te houden. Hij moet wel het stuur vasthouden, maar het handje gaat steeds weer de verkeerde richting in. Dan steekt het handje zijn wijsvingertje omhoog, hij heeft een idee. Hij pakt zijn eigen borst maar vast. Ja, je moet toch iets, maar dat is wel heel grappig. uiteindelijk kan hij zich toch niet inhouden en daar is Sandy niet van gediend. Ze loopt boos weg.
In de volgende scene zitten ze allemaal bij elkaar naar de radio te luisteren. Rizzo geeft toe dat ze misschien zwanger is en al snel weet iedereen het. Ze wordt boos en iedereen gaat weg, behalve Sandy die haar wil helpen. Dit staat Rizzo niet toe. Ze zingt het nummer There are worse things I could do, echt super super goed gezongen. Daarna besluit Sandy dat ze moet veranderen.
De volgende scene zijn ze in een bar. Patty verteld ze dat Danny het sportteam heeft verlaten, omdat hij zijn haar niet wilde afknippen. Hij wordt onthaalt als een ware held. Dan komen de Pink Ladies en natuurlijk de nieuwe Sandy het nummer You’re the one that I want komt dan of course. Onder een daverend applaus is er dan nog een complete medley van alle nummers. Wij wilden een staande ovatie geven, maar dat mocht niet van de zaalwacht, echt heel erg belachelijk, in Engeland kennen ze dat blijkbaar niet. Maar goed, het verhaal komt niet zo sterk naar voren als in de film, maar het heeft ook heel veel humor erin zitten en het is een geweldige musical met goede acteurs!
Je kunt gewoon niet stil zitten.
Voor een compleet verslag van mijn dagen met mijn ouders, ga door naar het volgende verslag.

Met vriendelijke groet,

Willemina Gerdiene Kolkman