"Minden rendszeres" - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu "Minden rendszeres" - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu

"Minden rendszeres"

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

14 Juni 2011 | Nederland, Nijverdal

Lieve mensen,

Zoals de meeste van jullie al weten zal ik eind augustus weer een half jaar naar het buitenland vertrekken. Voor degene die dit nog niet weten, een kleine update.
Precies 2 jaar na het vertrek richting London, ga ik nu de andere kant op, richting Budapest. Deze keer geen stage in een hotel, maar studeren aan de Budapest Business School (BBS).

Na heel veel gedoe met papieren laten ondertekenen en opsturen en wachten op toestemmingen, hebben we nu alles geregeld voor ons vertrek naar Budapest. Alle papieren hebben een handtekening en stempel gekregen. Een verzoek voor de examencommissie, een vakkenkeuze, een motivatie van de gekozen vakken, een learning agreement voor de examencommissie, nog een learning agreement voor de BBS, een inventarisatieformulier voor de erasmusbeurs, een formulier om de ov studentenkaart op pauze te zetten en studiefinanciering omzetten naar ‘uitwonend’. Met andere woorden een heel boekwerk aan formulieren.

Het is wel fijn om voor de verandering alles op tijd af te hebben in plaats van op het laatste moment. En dan kom je erachter dat het nog maar 77 dagen duurt voor het vertrek. Een mooi moment om iedereen op de hoogte te brengen van de situatie. Hoe dichterbij het allemaal komt, hoe meer zin ik erin begin te krijgen. Natuurlijk zal het weer moeilijk zijn op het moment van afscheid, maar deze keer heb ik de ervaring van een half jaar buitenland in mijn achterzak.

Dan nog een nieuwtje: Ik ga samenwonen! Nou ja, voor een half jaar dan ;)
Kerstin en ik hebben een appartement gevonden in het centrum van Budapest. Een mooi half jaar staat op ons te wachten. Op 30 augustus zullen we samen vertrekken voor het avontuur dat Study Abroad heet.

Üdvözlet, Nadine

• 14 Juni 2011 - 14:51

Je Samenwoonpartner:

Jeeeee, heb er echt zin in zin in zin in zin in zin in!!!! :D

• 14 Juni 2011 - 16:30

Sandra:

Oohh gaaf joh ben echt jaloers!!! Nu moet je het avontuur aangaan zonder mij:( Maar als ik tijd heb zou ik je graag willen opzoeken:D Misschien wel in de herfstvakantie!!! Wens je veel plezier en succes! Maar ik zie je zeker daarvoor nog heeel vaak:Dxxxxxxxx

• 14 Juni 2011 - 18:35

Joyce:

Natuurlijk ga ik je weer volgen!!! Ga jullie donders missen!! Weg nutteloze uurtjes op school, maar allemaal hard aan de bak:S In ieder geval heel veel succes!!
    Liefs!

• 14 Juni 2011 - 20:00

Sanne En Rick:

Hej nichje,

Budapest is een super mooie stad, wij zijn er eens geweest op doorreis naar Roemenie. Geniet naast het harde studeren van de mooie nazomermaanden, de sneeuw boven in Pest en natuurlijk van alle andere indrukken welke je natuurlijk gaat opdoen! Super leuk dat je weer het avontuur op zoekt!

Liefs uit Deventer

• 14 Juni 2011 - 20:03

Kerstin's Mama:

Heel veel plezier samen. Geen ruzie maken! En loop Kerstin's ochtend humeurtje maar uit de weg.

• 14 Juni 2011 - 21:11

Papa En Mama:

77 dagen is al bijna 76 dagen: time flies (hoe dit in het Hongaars is, leren we graag van jou!). Het aftellen begint nu weer echt en het zal weer raar zijn om jou ver weg te weten en via Skype te communiceren. Nog 76 dagen om samen gezellig je reis voor te bereiden en er toch maar weer langzaam aan te wennen.
    Liefs, EdYv