"Party busz, állatkerti és Sissi" - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu "Party busz, állatkerti és Sissi" - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu

"Party busz, állatkerti és Sissi"

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

27 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Jó napot Kívánok!

We zijn alweer een maand in Budapest! Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat! Over 16 dagen ga ik alweer naar huis!

Goed, verder waar we gebleven zijn. Woensdag was er een berichtje op Facebook van een klasgenootje, wie het leuk vond om samen te koken en te eten bij iemand. Daar werd zo massaal op gereageerd, dat er besloten werd een picknick te houden in het park. Iedereen zou zelf eten meebrengen. Dus ik ben snel even naar de winkel gerend om zalm in blik te halen voor een macaronislaatje. Alleen hadden ze geen zalm, dus dan maar met tonijn. Terwijl ik aan het koken was, was Kerstin aan het skypen met haar vader. Hij wilde wel graag onze geiser zijn, aangezien het een heel oud ding is en dus elke keer uitvalt. Dus met een verlengsnoer en alles, hebben we de laptop de badkamer in gekregen. Zo goed als het ging, hebben we de geiser laten zien. Volgens Kerstins vader was deze heel erg verjaard en niet eens meer legaal in Nederland. Dus we staan heerlijk onder de douche naast een levensgevaarlijke geiser.

Om half 7 gingen we richting het park voor de picknick. We vonden de tijd nogal raar, want half 8 is het hier pikdonker en in het park staan niet overal lantaarnpalen. Uiteindelijk waren er maar 2 andere mensen die kwamen picknicken. Het was wel heel gezellig. Om half 8, 8 uur kwamen er nog meer mensen die laat les hadden gehad. Uiteindelijk waren er nog een stuk of 10 mensen.

Donderdag was Mariëtte jarig. Dus ’s avonds nog even geskyped met de familie.

Vrijdag ben ik samen met een aantal Duitse klasgenootjes naar een paleis geweest, net buiten Budapest. Dit was het zomerverblijf van Elisabeth (Sissi). We gingen met natuurlijk weer een gammel treintje door een prachtig landschap. Het paleis was kleiner dan ik had verwacht, maar het zag er wel mooi uit. De rest was allemaal een beetje aan het treuzelen en wilde eigenlijk nog niet naar binnen, dus toen ben ik maar samen met Julia naar binnen gegaan. Het was echt heel mooi van binnen. Al mocht je geen foto’s maken. Natuurlijk hebben we dit wel gedaan! In de eerste ruimtes was het nog wel makkelijk, maar toen kwamen we draken tegen die vuur spuwden als ze een fototoestel zagen. (bewakermensjes die begonnen te schreeuwen als je een foto maakte). Op een gegeven moment is Julia voor het zicht gaan staan van de draak, zodat ik foto’s kon maken. Helaas konden we echt geen foto maken van het gigantische schilderij van de kroning van Sissi. Toen wij naar buiten gingen wilde de rest net naar binnen gaan. We hebben nog even rondgelopen in het park en een broodje gegeten en zijn daarna weer in de trein gestapt. De plek waar wij moesten overstappen was een winkelcentrum en een ikea. Dus we zijn nog even de ikea in gegaan, want ik wilde nog een laptopstandaard halen waardoor mijn laptop niet mee oververhit raakt en hij elke keer uitvalt.
’s Avonds kwam Leon aan in Budapest. We hebben met z’n drieën bij de Chinees gegeten. Om 7 uur moest ik weg, want speciaal voor de Erasmusstudenten was er een Sightseeingbus afgehuurd. Dus daar gingen we in een knalroze bus met harde muziek door Budapest. Niet helemaal mijn smaak muziek, maar het was wel leuk om de reacties van alle mensen te zien. Mensen die spontaan begonnen te dansen op straat of gewoon met open mond staarden.

Zaterdag ben ik samen met Julia naar de dierentuin geweest. Het was niet zo heel groot, maar op zich wel leuk. Vooral toen er in de vlindertuin een vlinder op mijn hoofd ging zitten. Julia was toen niet binnen hand bereik, maar gelukkig was een vriendelijk meneer wel in staat om een foto te maken. Het was een beetje jammer dat ze in de hele dierentuin bezig waren met verbouwingen waardoor de weg heel vaak was opgebroken. Maar het was mooi weer. in het Australische huis kwamen we op een gegeven moment in een hele donkere kamer waar er allemaal vleermuizen aan het plafond hingen. Niet achter glas of achter een net, maar gewoon boven je hoofd. Maar snel een paar foto’s gemaakt en weer naar buiten gegaan.
Op de terugweg hebben we bij een klein koffie en thee huisje even wat gedronken. De hele dag was er in onze straat een soort kleine antiekmarkt aan de gang. Er zitten hier veel antiekwinkels en volgens mij was afgelopen week een antiek week ofzo. Er waren mensen die op straat de Tango dansten en op onze binnenplaats was iemand die piano speelde en een vrouw die zong. Heel mooi, want ik hoefde alleen maar de deur open te zetten en ik had mooie muziek!

Zondagmiddag ben ik samen met Kerstin en Leon naar het park geweest. Heerlijk een boekje lezen in de zon en spelletjes spelen op Kerstins iPad. Daarna zijn we uit eten geweest bij Thank God It’s Fridays. We hebben echt heerlijk gegeten. Onder het genot van lekkere cocktails en mooie muziek.

Maandag ben ik alleen naar school geweest. De enige les die we hadden was geschiedenis en cultuur, waarbij je alleen maar aanwezig hoeft te zijn, dus dat was wel prima. Een paar klasgenoten hebben het plan om een paar uitstapjes te maken naar verschillende hoofdsteden. Dus ik was even aan het kijken naar kaartjes voor de trein enzo, hoeveel dat allemaal ging kosten en toen kwam ik terecht op een site waar je ONLINE kaartjes kon kopen voor de bus. Deze bus gaat heel toevallig 13 oktober vanaf Budapest naar het vliegveld in Wenen. Dus ik heb meteen maar een ticket geboekt voor wel 8 euro en dat is ook allemaal rond. Zoals het er nu uitziet gaan Kerstin en ik volgend weeken naar Belgrado! Maar daarover meer een volgende keer.

Volgens mij hebben we gisteren iets verkeerds gegeten, want toen ik geskyped had met mijn ouders was ik heel erg misselijk en nu nog steeds, dus ik ben ook niet naar school gegaan vandaag. Kerstin voelde zich ook niet zo lekker. Ik ga zo eens door de kruidenpakjes spitten die Leon heeft meegenomen, zodat we straks iets lekkers eten ;)

Oh ja, we hebben nu eindelijk draadloos internet in ons appartement wat echt wel heel erg fijn is!

Üdvözlet Budapest!!
Nadine

  • 01 Oktober 2011 - 10:20

    Oma:

    wat leuk: een vader die jullie geiser wil zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nadine

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 68174

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Budapest

16 Augustus 2009 - 26 Januari 2010

Stage London

29 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vakantie

Landen bezocht: