"Repül az id" - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu "Repül az id" - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu

"Repül az id"

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

11 November 2011 | Hongarije, Boedapest

Dag lieve mensen, daar zijn we dan weer.

Zoals ik in mijn vorige verslag staat, waren Kerstin en ik aan het kijken nar een vlucht naar huis. Deze is inmiddels geboekt. 17 december, zaterdagmiddag, gaan we terug naar huis. We hopen dat we voor die tijd al onze toetsen afgerond hebben. Als dit niet het geval is, kunnen we altijd nog terug voor een paar dagen in januari. In elk geval lekker thuis met Kerst en oud en nieuw!

Afgelopen zondag wilden Kerstin en ik naar het winkelcentrum aan de andere kant van de Donau. Om te reizen met het openbaar vervoer hebben we een maandkaart voor studenten. Deze staat dus in combinatie met je studentenkaart. Je moet beide laten zien als er controle is. Studentenpassen zijn maar 2 maanden geldig hier, dus onze was verlopen en we moesten nog een nieuwe halen, maar we waren van plan om dat maandag een keertje te doen. Mijn ov-kaartje was ook verlopen, maar ik had nog geen zin of wat dan ook om een nieuwe te halen. Onze ervaring was, dat er toch alleen maar ’s avonds werd gecontroleerd. We stapten heel vrolijk de tram in en die reed weg. De vrouw die naast ons stond pakte opeens een pasje en een bandje uit haar zak. Controle... shit. Kerstin liet eerst haar kaartje zien en ik wist nog niet helemaal wat ik moest doen, want ik had zeker geen zin in een boete van 6000 forint. Toen zei de mevrouw in heel gebrekkig Engels, dat Kerstins studentenpas was verlopen. OPLUCHTING!! Wij stonden daar als twee domme meisjes, och, ja, wat stom, helemaal niet aan gedacht, ja, dat moeten we inderdaad doen, helemaal vergeten!! Ja, ik heb er ook zo een. Volgens mij was het puur omdat het mens geen Engels sprak, anders hadden we denk ik echt een probleem gehad. We hebben ons lesje wel geleerd. In de zomer werd er bijna nooit gecontroleerd, maar nu het kouder wordt en alle touristen weer weg zijn en de zwervers een warmer onderkomen zoeken, is er toch regelmatig controlle.
De rest van de middag hebben we heerlijk met een boekje bij de Starbucks gezeten en rondgelopen in het winkelcentrum.

Maandag hadden we om 1 uur les. Heel slim dachten wij eerst nog even langs de andere school te gaan, om daar onze pasjes te vervangen. Aangekomen bij het kantoor waar dat moest gebeuren, hing er een briefje op de deur: Pauze van 12.00 tot 14.00. wie houdt er in vredesnaam 2 uur lang pauze? Geef mij ook maar zo’n baan! Van 8 tot 12 werken en dan van 2 tot 4 nog even uit je neus zitten vreten en je kunt weer gaan!

Maar goed, na de les zijn we weer terug gegaan. Er stonden metnsen te wachten in een rij, maar we wisten niet zeker waar dat voor was, dus we zijn maar gewoon naar binnen gegaan. Daar werden we meteen weer naar buiten geschopt, we moesten wachten. We vroegen de mensen buiten of zij ook aan het wachten waren en dat was zo, dus toen moesten we maar achteraan sluiten. Na een kopje ranzige koffie uit de machine en een beetje roddelen over de mensen die voor ons stonden, waren we aan de beurt. Hoewel iedereen daar zijn studentenpas moet verlengen, leek het mens achter de balie nog niet helemaal te weten waar ze mee bezig was en ze sprak ook geen Engels, maar uiteindelijk hebben we gekregen waar we voor kwamen.

Dinsdag en woensdag hebben we niet veel speciaals gedaan. Beetje naar school enzo.

Gisteren kwam João, een Portugees klasgenootje langs. We hebben pannenkoeken met kaas gegeten en een filmpje gekeken.

Vandaag heb ik ook niet echt veel gedaan... Tjonge wat saai. Wat wel heel leuk was is dat Sandra volgende week langs komt! Dinsdag komt ze aan en zaterdag gaat ze weer weg. Dus we hebben samen even plannen gemaakt voor wat we allemaal gaan doen en wat zij mee moet nemen, dus dat was wel heel erg leuk. Ik heb er nu al zin in!! De week erop komen Danique en Rik, de week daarop is het Sinterklaas in Budapest, de week daarop is Kerstin jarig en de week daarop gaan we alweer naar huis! Tijd gaat zo snel!! Dus ik zie jullie allemaal heel snel weer =)

Dat was het dan wel weer zo’n beetje, tot de volgende keer!!

Üdvözlet Budapest!!
Nadine

  • 06 December 2011 - 21:43

    Angelien, Mama Van :

    Hey, Nadine waar blijft je volgende reisverslag.
    Tot vrijdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Nadine

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 68240

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Budapest

16 Augustus 2009 - 26 Januari 2010

Stage London

29 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vakantie

Landen bezocht: