"Megérkezett Budapestre" - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu "Megérkezett Budapestre" - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu

"Megérkezett Budapestre"

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

31 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensjes,

Daar zijn we dan, veilig aangekomen in het prachtige zonnige Budapest. De vlucht ging helemaal goed en vrij snel. Op het vliegveld moesten we even wachten op de koffers en toen konden we doorlopen. Na even snel wat Hongaars geld gepind te hebben, maar even een broodje haald. Met, in totaal, 5 koffers zijn we toen op zoek gegaan naar een taxi. Die vonden we vrij snel en hij kon ons voor 20 euro naar onze bestemming bregen. We reden de straat door en al zoekend naar een parkeerplaats zagen we Evelien van Bussel en haar man al zitten bij een cafeetje. We hebben even een wijntje gedronken en zijn toen naar het huis gelopen. Even zeulen met de koffers de eerste trap op, maar vanaf daar konden we een liftje in. We zitten op de derde verdieping van een prachtig gebouw met een mooie binnenplaats. Het appartement is niet supergroot, maar wel genoeg voor ons tweeën. In princiepe zou je er met 6 personen kunnen slapen. Twee vides en een slaapbank.

We hebben alleen nog geen internet. Morgen gaan we met de buurvrouw op pad om te kijken hoe we dit kunnen doen. Aan de overkant zit wel een Mac Donalds, maar om nou daar elke keer te gaan zitten om te kunnen internetten...

Gisteren hebben we nog even rondgelopen met Evelien om een klein beetje de buurt te verkennen. We zitten in een zijstraatje midden in het centrum, naast de Donau.
Vanmorgen was ik al vroeg wakker en niet lang daarna Kerstin ook. We hebben even snel boodschappen gedaan, zodat we de eerste dingetjes in huis hebben. Na een lekker ontbijtje in de buitenlucht, heb ik gedoucht en daarna alvast even de koffers een beetje uitgepakt. Er zitten nu alleen nog een paar kleine troepjes in waar ik even geen zin meer in had. Daarna zijn we de stad in gelopen. We hadden al een boodschappenlijstje van dingen die nog gehaald moesten worden. Vlakbij zit een drogist waar we de meeste dingen wel konden halen, dus besloten we dat op het eind te doen. Na een stukje te hebben gelopen, konden we ondergronds de weg oversteken. Hier bleken allemaal winkeltjes te zitten en toen we weer omhoog gingen waren we opeens in een giga winkelcentrum. We hebben even gezellig rondgelopen en konden via Kerstins iPad ook verbinding maken met internet. Eventjes kort geskyped met de moeder van Kerstin en mail gechecked en weer verder. Ze hebben hier eigenlijk heel veel dezelfde winkels als in Nederland enzo. Vervelen zullen we ons dus zeker niet!

Tussen de middag hebben we even iets gegeten en zijn toen weer terug gegaan naar huis. Daar even gekeken waar we konden zwemmen. Op het Margret Island zouden verschillende zwembaden zitten. Bikini aan, slippertjes aan en op weg richting het eiland. We zijn erachter gekomen dat het eiland nog best wel groot is en dat wij bij 2 verkeerde zwembaden zijn gekomen en dat we daarna aan de verkeerde kant van het zwembad liepen. Het was dus nog heel veel geloop voordat we in het water lagen. Lekkere warmwaterbaden. Heerlijk, maar als je eruit gaat dan is het opeens best koud (ja, dat kan ook als het 30 graden is!) Het is fantastisch dat je lekker in het Nederlands schaamteloos over mensen kunt praten. Mensen met te kleine bikini’s, mensen die eigenlijk geen bikini aan mogen. Mannen met te kleine zwembroekjes, mannen met mooie lichamen, waarvan het hoofd dan weer een teleurstelling is. Natuurlijk moet je daarbij wel goed opletten of je niet toevallig een Nederlander tegekomt! Na het zwemmen even heerlijk liggen zonnen op het gras. We wilden eigenlijk het water niet meer in, maar ja, dan gaat het golfslagbad aan en dan moet je eigenlijk wel. Een gespring in de golven, je afvragen waarom dit eigenlijk leuk vind en of je bikini het wel zo leuk vindt en dan in het weer afgelopen. Nu zitten we weer in het appartement ons verhaaltje te typen. Straks gaan we richting de MacDonalds zodat ik dit ook met jullie kan delen. Wel zo leuk natuurlijk, anders ben ik de enige die het leest en ik heb het allemaal toch al meegemaakt ;)

We hebben ook nog een adres voor de mensen die dat willen weten:

Van Bussel
Falk Miksa Utca 13 303a
1055 Budapest
Hungary

Het appartement staat op naam van Van Bussel, vandaar dat je dat er boven moet zetten, dan is er meer kans dat het aan komt.

Wij genieten hier nog even van de zon voordat de school begint. Ik hoop dat we morgen internet kunnen regelen, zodat ik ook gewoon thuis kan blijven om een verhaal te posten.

Üdvözlet Budapest!!

• 31 Augustus 2011 - 17:37

Jantine:

Hooooooi,

Wat fijn dat je goed bent aangekomen!
    Hopelijk zien de vides er niet uit zoals de vissenkommen ;)

Knuffel!

• 31 Augustus 2011 - 20:08

Sanne En Rick:

HEey!! Ooit waren wij hier ook...zo'n 9 jaar geleden! Mooie stad, veel plezier geniet weer van dit avontuur! Stoerrrr hoor!liefs uit Deventer

• 01 September 2011 - 06:41

Joyce:

Nadine, wat beleef je toch altijd veel;)
    Veel plezier nog met dat mooie weer!
    Liefs!

• 01 September 2011 - 09:02

Oma:

gisteren dacht ik dat ik al een reactie verstuurd had, maar blijkbaar heb ik dat toch niet goed gedaan; een nieuwe poging.
    Wel verleidelijk al die moiie winkels; geniet nog lekker van de zomer daar en stuur ook een beetje deze kant op.
    Leuk dat we gisateren al hebben geskypt. Ik zal je verslag uitprinten en meenemen naar Opa.
    Liefs!

• 01 September 2011 - 09:03

Oma:

Gelukt!!!

• 01 September 2011 - 17:16

Susan:

Hej Nadine,

Veel plezier in Boedepest. Geniet van het mooie weer en veel succes met je studie als de school daar weer begint!

xxx Susan