Day 122 - Family visit - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu Day 122 - Family visit - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kolkman - WaarBenJij.nu

Day 122 - Family visit

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

26 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag lieve mensen!

Het is weer eens te lang geleden. Er zijn weer veel dagen voorbij gegaan en het is alweer 2e Kerstdag! Voor de mensen bij wie ik daar nog niet aantoe was gekomen:

Merry Christmas!

We gaan even snel door de dagen heen. Kan zijn dat ik er ook wat oversla, want ik moet zo werken. Goed. Zondag 13 december was Danique jarig. We hebben dit weer via de webcam meegemaakt. Heel gezellig allemaal, want ik heb ook even de kans gehad om met opa en oma Kolkman te praten, wat ik wel erg bijzonder vond.
Dinsdag 15 december kwamen opa en oma Mak naar London toe vliegen. Ik heb de ochtend en middag gewerkt en ben om half 7 op de trein gestapt richting Gatwick. Daar moest ik nog een half uurtje wachten, maar toen kreeg ik toch eindelijk de knuffels waar ik zo lang op gewacht had. We gingen meteen richting Charing Cross, want ze hadden een hotelkamer in het Strand Palace hotel, wat heel dicht bij die van mij ligt. Nadat we hadden ingecheckt, hebben we nog even een potje geklaverjast, hoe kan het ook anders. Om half 12 ben ik samen opa en oma weer terug gelopen naar mijn eigen hotel.
Woensdag hadden we om 9 uur afgesproken om te ontbijten. Het was erg gezellig en ik moest ze natuurlijk aan heel veel mensen voorstellen. Na het ontbijt heb ik ze even mijn kamer laten zien en daarna zijn we naar buiten gegaan. eenmaal buiten rende ik meteen weer naar binnen om ze daar te laten weten dat het sneeuwde! Heel zachtjes, maar het sneeuwde! We zijn doorgelopen naar Govent Garden waar we even lekker hebben rondgesnuffeld. Het begon steeds harder te sneeuwen. We zijn maar even een Starbucks ingedoken voor een kopje koffie. Opa wilde toch graag nog wel even winkelen. Hij zag steeds meer mensen met tassen lopen, dus zijn conclusie was dat we toch wel vlakbij een winkelstraat moesten zijn. Ja, we zaten op Regensstreet. Eens straat die uitkomt op Oxfordstreet. Een van de grootste winkelstraten van London. We zijn nog even de Hammleys ingedoken. Daar hebben we ons zo’n anderhalf uur vermaakt. Daarna was het half 2, dus moesten we snel weer terug naar het hotel, omdat we om 2 uur daar zouden zijn voor Afternoon Tea. De Afternoon Tea was heel erg gezellig en lekker! Het is toch heel anders om in het restaurant als gast te zitten, dan dat je er werkt. We begonnen met een glas champagne en daarna thee en sandwiches, gebakjes en natuurlijk scones. Heerlijk allemaal. Inmiddels was het buiten te koud en te vies om nog iets te gaan doen, dus gingen we maar weer klaverjassen. Halverwege de avond besloten we dat we toch maar iets moesten eten, dus hebben we een pizzahut opgezocht. Erg lekker en weer heel gezellig. Daarna weer klaverjassen, we hadden zoveel in te halen! Om negen uur was ik kapot dus ben ik weer terug begeleid naar het hotel.
De volgende dag weer gezellig ontbijten. Het plan voor die dag was om naar Hyde park te gaan. Daar hebben ze Winter Wonderland. Een soort kerstmarkt. Dus, in de metro gestapt naar Hyde Park Corner. We hebben heerlijk over de markt gelopen. Opa besloot toch maar de sneeuw te kopen die we bij Hammleys gezien hadden. We kwamen nog een kraampje tegen waar ze een soort neppe pandora verkochten. Precies hetzelfde, maar dan veel goedkoper. Ze hadden een aanbieding voor een armbandje met 3 bedeltjes. Opa en oma moesten toch nog een cadeautje hebben voor mijn verjaardag, dus ik heb nu een mooi armbandje. Die nog wel in het doosje zit, want ik mag hem pas om met mijn verjaardag. Na Hyde park zijn we doorgelopen naar Harrods, waar we even een kopje koffie hebben gehad en in het dierenparadijs hebben gekeken, omdat dat altijd wel leuk is. we wisten eigenlijk niet zo goed wat we daarna nou moesten doen, want het was eigenlijk net iets te koud buiten. Dus hebben we de kaarten er maar weer eens bijgepakt en zijn in de lounge gaan zitten. Rond een uur of 5, half 6, zijn we richting Victoria Station gegaan, waar ik ze op de trein heb gezet. Het was nog wel moeilijk om afscheid te nemen. Eigenlijk zijn twee dagen ook veel te kort. Maar over een maandje zie ik ze weer, net als iedereen!
Vrijdag was niet heel bijzonder. ’s Middags mocht ik samen met Sandra in M&E werken, wat wel heel gezellig was. Vooral omdat de man die het feestje gaf, ons allebei 20 pond fooi gaf aan het einde. We hebben met z’n tweeen de grootste lol gehad. Vooral het keuren van de stropdassen van al die oude mannetjes was erg grappig.

Zondag hadden we om 8 uur een grote groep van 14 personen. Ik dacht eerst dat het Amerikanen waren, maar toen hoorde ik toch een andere taal. Ik kon het eerst niet echt plaatsen, maar toen realiseerde ik me dat ze Nederlands waren! Ik praatte eerst gewoon Engels, maar toen ze het hadden over de temperatuur in the balcony, zei ik toch maar dat de verwarming net was aangezet, maar dat het even duurde voor hij opgewarmd was. Ze schrokken zich allemaal rot! Een meneer was heel erg beledigd dat hij helemaal met de boot naar Engeland toe kwam en dat ze dan gewoon Nederlands praatten. Dus ik praatte maar Engels tegen hem.

Dinsdag en woensdag was ik vrij. Dinsdag hadden we een Kerstlunch. Wat heel grappig was, want we werden bediend door Riddian, de GM en Vidur, Operations manager. Het was wel heel raar om hen te vragen of je nog een glaasje wijn mocht. We hebben ongelooflijk gelachen met z’n allen. We hebben alle Crackers aan te tafel open gemaakt, terwijl de helft van de tafel nog vrij was.
Maandagavond hadden Michelle en ik besloten om naar Wicked te gaan, aangezien zij 8 januari al naar huis toe gaat en met Kerst ook. Dus om half 7 gingen we op weg naar Victoria station. Het theater was heel erg groot. We zaten behoorlijk achterin, maar konden alles goed zien. Het verslag volgt nog, want daar heb ik nu even geen tijd voor.

Woensdag ging ik samen met Anna Belle iets doen. Gandima zou eerst ook meegaan, maar die belde halverwege dat ze haar kies had laten trekken en dus niet mee ging. Dus wij gingen naar de bios. Heel gezellig allemaal. Op Leichester Square is een klein Kermisje. Daar had je een attractie waarvan we dachten, oh, das voor kinderen, daar kunnen we wel in. We dachten dat het een soort rups was, die gewoon rond gaat op en neer. Maar deze karretjes draaiden dan ook nog eens. Er werd elke keer een ruk aan gegeven wat wij dus niet hadden verwacht. Duizelig en misselijk van de popcorn kwamen wij dat ding uit. Maar weer terug naar het hotel. Daar zijn we in slaap gevallen halverwege een film die we aan het kijken waren.
Voor nu ga ik stoppen, want ik moet me omkleden, misschien schrijf ik vanavond nog weer en anders morgen.

Liefs, als altijd,

Nadine

  • 27 December 2009 - 07:59

    Kerstin:

    Haaaaiii, leuk verhaaltje weer! Ik stop maar met mijn blog, vind het niks aan om het te schrijven! ;)

    Leuk dat je opa en oma er waren! :) Mijn hele familie komt vanmiddag (10 man, incl. oom, tante en kids), maar ik lig nu lekker nog in bed. Mijn familie blijft een hele week en heb ook een week vrij en daarna moet ik nog 10 dagen en dan mag ik ook VRIJ! Joehoeee!

    Tot gaaaauuuw!

  • 01 Januari 2010 - 14:05

    Klaas En Henriette :

    Lieve Nadine,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    een heel goed 2010 en succes met de afrondig van je stage.Het eind is in zicht. heel veel plezier nog met je pap, mam en zus.

  • 01 Januari 2010 - 19:32

    Klaas Nauta:

    He Nadine,

    vandaag ben je jarig! van harte gefeliciteerd!!Zo te lezen heb je een hele goed tijd in London, mooi dat je het allemaal zo opschrijft, en anderen mee laat volgen van je groei.
    Leuk dat je familie je al een aantal malen heeft bezocht. Veel plezier samen en nog een goede tijd in je laatste weken.
    Ook een gelukkig 2010!
    groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Nadine

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 68213

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Budapest

16 Augustus 2009 - 26 Januari 2010

Stage London

29 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vakantie

Landen bezocht: